Rozwiązanie problemu z wysyłaniem raportów JPK z programów Symfonia Finanse i Księgowość

Podczas próby wysłania raportu JPK z programów Symfonia Finanse i Księgowość lub Symfonia ERP Finanse i Księgowość może dojść do niepowodzenia, objawiającego się komunikatem o błędzie „Nie można utworzyć bezpiecznego kanału SSL/TLS„.

Przyczyna problemu

Niepowodzenie wynika ze zmiany wersji protokołu TLS na 1.2, która została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów podczas prac serwisowych nad środowiskiem produkcyjnym e-dokumentów.

Uwaga:
Problem może występować na komputerach z nieaktualnym systemem Windows. Instalację poprawki należy przeprowadzić wyłącznie na stanowiskach, na których występuje problem z wysyłaniem raportów JPK.

Rozwiązanie znajdziecie Państwo na stronie wsparcia Symfonii:

[F50/FKF] Błąd wysyłania raportu JPK: Błąd wysłania żądania uwierzytelniającego

W razie problemów z instalacją poprawki polecamy nasze usługi.